Leverantörer vinner nya upphandlingar med hjälp av Lyra

Leverantörer vinner nya upphandlingar med hjälp av Lyra

  • Inläggskategori:Lyra

Framgång föder framgång. Men frågan är hur man startar framgångståget? Att använda Lyra är ingen dum början.

Avgörande konkurrensfördel

I molntjänstens leverantörsportal kan entreprenörer hålla koll på uppdrag från olika beställare. Här finns information om allt från kontaktpersoner till avtalade servicenivåer lättillgänglig. I portalen samlas också statistik över hur många leveranser som sker inom avtalad tid. Det kan vara en avgörande konkurrensfördel i kommande upphandlingar och få extra fart på affärerna.

96 procents servicegrad

Leverantörer som använder Lyra utför i snitt mer än 90 procent av sina uppdrag i tid. Många av firmorna ligger högre än så. Ta till exempel Svenska Bostäders leverantör Edsvikens el. På närmare 600 serviceuppdrag har de en servicegrad på 96 procent. Det är inte svårt att få nya uppdrag med en sådan statistik.

Alla vinner

Lyra är verkligen ett vinnande koncept. Bostadsföretaget får bättre koll över upphandlingar, blir effektivare och sparar mycket pengar och onödiga missförstånd i leveranskedjan. Bovärdarna behöver inte lägga lika mycket tid på att hantera beställningar av serviceuppdrag. Leverantörerna får lättare att fördela vilka jobb som måste göras först och vilka som kan vänta lite. Det blir mindre strul och mer belåtna beställare.

Nya eluttag snabbare

I slutänden finns hyresgästerna som vet att de får ett renare soprum, ny torktumlare i tvättstugan, bättre trappstädning eller nya eluttag och framför allt när det kommer att ske. På sikt påverkas sannolikt statusen för upplåtelseformen hyresrätt på ett positivt sätt när servicen höjs så påtagligt i ett av Sveriges största bostadsföretag. Och vi är ganska övertygade om att fler bostadsföretag kommer att följa efter.

När är det dags för ditt bolag att boka plats på framgångståget?