You are currently viewing Hur kan Lyra göra dina hyresgäster mer nöjda?

Hur kan Lyra göra dina hyresgäster mer nöjda?

  • Inläggskategori:Lyra

”Är det någon som vet vart den där hissreparatören har tagit vägen?” ”Mitt kylskåp låter som en gammal traktor. När får jag det nya?”

Leveransen kan bli bättre

Hyresgäster har inte alltid var nöjda med servicen hos sin hyresvärd. Fastighetsbolag anlitar ett stort antal entreprenörer och leverantörer. Det går många historier om dessa yrkesgrupper, de vanligaste handlar om generös tidsuppfattning. Oavsett hur det ligger till så går leverenskvaliteten att förbättra. På ett enkelt sätt.

Behöver jag förbereda någonting?

Molntjänsten Lyra ger bostadsbolaget full koll över alla upphandlingar, vilket företag som ska ha vilket uppdrag och framför allt när det ska vara klart. Med Lyra kan du som beställare kommunicera direkt med hyresgästen om åtgärder som ska genomföras. Du kan ge tydliga svar på frågorna ”Vad?”, ”När?” och ”Behöver jag förbereda någonting?” Leverantören vet precis vad och när de ska åtgärda något. Och eftersom tjänsten är transparent så vet alla andra berörda parter också det.

Lyftet för hyresgästerna

När det är dags för ommålning av vardagsrummet står alla möblerna fint samlade i mitten av rummet. Målerifirman dyker upp när de ska och gör ett bra jobb. Resultatet blir en nöjd hyresgäst. En bland många hos Svenska Bostäder.

Den digitala tjänsten som utvecklades till Lyra lade grunden för bolagets stora lyft i tävlingen Kundkristallen – tävlingen som bygger på kundundersökningar där privata och kommunala fastighetsbolag tävlar inom service och kvalitet.

Bättre service gjorde Svenska Bostäder till vinnare

2015 vann Svenska Bostäder både kategorin Största lyft Serviceindex, lägenheter och Största lyft Serviceindex, lokaler. Och bolaget har varit nominerade i tävlingen varje år sedan dess.

Vill du veta med om vad Lyra har betytt för Svenska Bostäders positiva utveckling? Hör vad Håkan Jansson, inköpschef på Svenska Bostäder, har att säga.